תיקון כספות

תיקון כספות נשמע כאילו וזה דבר של מה בכך אך מי שאי פעם פרצו לו או גרמו נזק לכספת שלו מבין ויודע כי תיקון כספות הינה מלאכת מחשבת שאין להקל בה ראש. בעלי מקצוע שאימצו לעצמם את אומנות תיקון הכספות הם מנעולנים מקצועיים בעלי ניסיון וותק רב, ולא כל אחד יודע או יכול לבצע תיקון כספות ולכם מומלץ לבחור את בעלי המקצוע שיתקנו לכם את הכספת ולא ייגרמו לנזק חמור יותר. מה הוא תיקון כספות? מי נחשב למקצוען בתהליך התיקון ? אלו שאלות שנענה עליהן בהמשך.

ראשית דבר, הסיבות לתקלות בכספת

כספת אמורה להיות המחסום האולטימטיבי בין הגנב אליכם אולם למרבה הצער כמו לכל דבר גם לכספות יש בלאי, הבלאי גורם לליקויים בשימוש כגון בעיות פתיחה של מנגנוני הנעילה, בעיות בתפעול מערכת הבריחים או בעיות בהזזת הדלת עקב בלאי בצירים. אלו רק חלק מהסיבות המצריכות תיקון כספות, ישנה סיבה אחת נוספת שהיא נובעת עקב פריצה של גנב. ברוב המקרים הפורץ מנסה לפתוח את הכספת בצורה אלימה, הנזק שהגנב גורם לכספת לפעמים אינו מאפשר המשך שימוש ואתם תצטרכו תיקון כספות. על מנת לתקן את התקלות עליכם להזמין מנעולן שמתמח בתיקון כספות, לרוב אלו יהיו טכנאים של חברת כספות.

סוגי התקלות ודרכים לפתרונן

כאמור בכספת למרות האיכות שלה וכושר העמידות שלה עדיין יכולים להיות תקלות, חלק מהן ינבעו בעקבות בלאי וחלק בעקבות פריצה אלימה. לפניכם סוגי התקלות / בעיות ודרכי הפתרון שלהם:

בלאי צירים

צירים הם אלו שמחזיקים את הדלת של הכספת, לעיתים כספות כבדות בעלות דלתות כבדות הצירים נשחקים בזמן הפתיחה והסגירה, הנזק לצירים גורם לירידה של הדלת וכך הסגירה נעשית בעייתית וקשה. תיקון כספות עם בעיות בציר ימנעו מיכם להיתקע עם דלת נעולה.

בלאי מנגנון בריחים

מנגנון הבריחים הוא זה שנועל את הדלת של הכספת, למנגנון יש בלאי ושחיקה שנוצר עקב שימוש רב או חוסר שימוש, חשוב להזמין בעל מקצוע על מנת לשמן ולכוון את מנגנון הבריחים.

בלאי מנגנון נעילה

מנגנוני הנעילה לכספות מגוונים, חלכם מנגנונים מכאניים וחלקם אלקטרונים השחיקה שלהם תמנע מכם לפתוח את הדלת ולהגיע אל תכולת הכספת. ברגע שמזהים בעיה עם מנגנוני הנעילה אסור להתמהמה וחייבים להביא מנעולן מקצועי על מנת לתקן או להחליף את מנגנוני הנעילה.

נזק משימוש לקוי

לעיתים אנחנו הבעיה שגורמת נזק לכספת, שימוש לקוי כגון טריקת הדלת, או סגירה על חפצים עלולה לתקוע את הדלת מבלי שתהיה לנו יכולת לפתוח אותה ולכן פורץ כספות צריך דבר ראשון לפתוח את הכספת ולאחר מיכן לתקן את הנזק שנגרם.

נזק עקב פריצה

פורצים ב 90 אחוז מהמקרים גורמים נזק. אין להם זמן להתעסק עם מנגנוני הנעילה בטח שלא לנסות ולפתוח את דלת הכספת, לכן במקרים רבים שפורץ פוגש כספת הוא מנסה לפרוץ אותה בכוח, באלימות. הדרך היחידה לגרום לכספת לאחר פריצה לעבוד שוב היא תיקון כספות.

בחירת חברה לתיקון כספות

על מנת שהבחירה שלכם תהיה נכונה עליכם לבדוק האם התיקון יהיה איכותי והאם תוכלו להמשיך ולהשתמש בכספת בביטחון גם לאחר התיקון. קחו בחשבון כי יש לא מעט מקרים שפריצה אלימה גורמת נזק לכספת בצורה משמעותית שאחריו תאלצו להחליף כספת.