5 הדברים שאתם חייבים להכיר בכספת ביתית

יש מגוון גדול של כספות כאשר החלוקה ביניהם היא די ברורה, כספות ביתיות וכספות המיועדות לעסקים, בנקים וכדומה. כאשר מדובר על עסק בחירת הכספת היא די ברורה, יש נתונים, יש\ דרישות של חברת ביטוח ומה שנותר הוא לבחור את הכספת המתאימה מבחינת היכולות שלה ומבחינת המחיר, אך כאשר מדובר על בחירת כספות ביתיות הבעיה היא שלא תמיד יודעים מה מתאים ומה כדאי לנו להתקין בבית המגוון גדול, מניפת המחירים רחבה וההתלבטות שלנו לרוב מסתכם במחיר שאותו נשלם, הן בקופה בעת הרכישה והן במקרה של גניבה או פריצה אם הבחירה שלנו הייתה שגויה. לכן כאן במאמר הבא אנו נביא לכם כלים שיעזרו לכם לבחור כספות ביתיות שישרתו אתכם נאמנה.

מה היא כספת ביתית?

כפי שציינו כספות ביתיות מותקנות בבית, הן נבדלות מכספות אחרות בגודל, במשקל ובתקן שלהן. חשוב לציין כי כל כספת משרדית או בתקן ניתן להתקנה בבית כל עוד יש לנו מקום ואישורים מתאימים ממהנדס בניין (במקרים של כספות כבדות). לרוב כספות ביתיות יהיו קטנות יותר ובעלות משקל קל יותר ולכן חשוב להתקין אותם כראוי. הנה 5 המרכיבים העיקריים שאתם חייבים להכיר לפני רכישת כספת ביתית:

גודל – הגדירו מה אתם רוצים לאחסן בכספת, הגדרה נכונה תמנע מכם לרכוש כספת בעלת קיבול קטן, ההמלצה היא לרכוש כספת שהיא בכ 5 – 10 ס"מ יותר ממה שאתם צריכים. שיטה מצויינת לאמוד את הגודל הרצוי היא על ידי קופסאות מכיוון שהחלל הפנימי הוא מרובע.

משקל – המשקל ישפיע באופן ישיר על מיקום ההתקנה ועל היכולת של הגנב לעקור ולברוח עם הכספת שלכם. ככל שהכספת כבדה יותר כך יהיה לפורץ קשה יותר וסביר להניח שהוא יוותר. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שכספת כבדה מחייבת מיקום התקנה שיתאים למשקל שלה, למשל אם תרצו להסתיר את הכספת בארון המשקל שלה יהווה בעיה.

סוג נעילה – על מנת שיהיה לכם נוח לפתוח ולנעול את הכספת כדאי שתבחרו מנגנון נעילה שיתאים לכם, תוכלו לבחור בין מנגנונים מכאנים או אלקטרונים.

תקן – התקן מעיד על כך שהכספת נבחנה, נמדדה וסווגה מבחינת יכולת ההתמודדות שלה עם פריצה, חשוב לזכור כי כספות ביתיות עם תקן הן בטוחות ועמידות יותר אך גם יקרות יותר.

התקנה – הדבר החשוב ביותר כמעט כמו סוג הכספת הוא אופן ההתקנה שלה, רק הקפדה על התקנה איכותית  תבטיח לכם טבעת הגנה טובה. כספות ביתיות שאינן מותקנות מאפשרות לגנב לעקור את הכספת ולברוח. ההתקנה האידיאלית היא עיגון לבטון או ריתוך לפלטת פלדה, שוב זה מאוד תלוי במיקום המיועד להתקנה ובגודל הכספת.

מי צריך כספות ביתיות?

למען האמת כולם צריכים כספות ביתיות, הרגשת הביטחון שיש לכם מקום מסתור להחביא בו את הניירת החשובה שלכם או את התכשיטים שלכם שווה כל דבר. אם יש לכם עוזרת בית, או מטפלת לגיל השלישי או תכשיטים ואפילו אם יש לכם נשק אישי, אתם ללא ספק צריכים כספת בבית, תוכלו לבחור את המידה וסוג הנעילה שמתאים לכם ביותר, הקפידו על התקנה איכותית ותוכלו לישון בשקט או לצאת לטיול רגוע.