מה חשוב לדעת לפני שמתקינים כספת?

בניגוד לדעה שהייתה קיימת בעבר שכספת היא עניין יקר ונחלת אנשים עשירים בלבד, היום כבר הרבה אנשים יודעים שכספת בבית או בבית העסק היא עניין שבשגרה ולא נחלתם של בעלי הממון בלבד. לכספות יש ייעוד, או יותר נכון לומר כי יש להתאים את הכספת שלכם לצרכים שלכם על מנת שבאמת תקבלו את ההגנה הנדרשת ולא פחות ממה שאתם צריכים (יותר לא מזיק אך בא לידי ביטוי בעלויות). ננסה לעשות קצת סדר בנושא שלא מרבים לדבר עליו ולפתוח בפניכם צוהר אל עולם הכספות.

הידעתם שיש מגוון רחב של כספות לכל מיני חפצים?

הידעתם שביטוח תכולה של בית מעל ערכים מסוימים תמיד מחייב התקנה של כספת לחפצים היקרים שלכם?
רבים מאיתנו מחזיקים פריטים הזקוקים להגנה,לעיתים אף מבני הבית עצמו, כמו כספות למחזיקים בכלי נשק, ניירת חשובה, מסמכים או חפצים בעלי ערך סנטימנטלי.

כיצד נדע אם גם אנחנו זקוקים לכספת בבית או בעסק?

בעלי עסק – ברור לנו שבכל בית עסק כדאי ולעיתים מחויב מאת הביטוח שתותקן כספת בבית העסק. ישנן רמות שונות של כספות וצורות התקנה שונות שיכולות להתאים לבית העסק שלך.

בעלי בתים – המחזיקים פריטים מיוחדים בעלי ערך סנטימנטלי או מיוחד, המעוניינים להצפין את החפצים הללו באופן שלא יפגעו או יעלמו. אמנם ישנן כספות ביתיות פשוטות שניתן לרכוש ברשתות ה"עשה זאת בעצמך" אך לא תמיד יעילותן של כספות אלה מתאימה לצרכים שלך.

בעלי רשיון לנשק – המזיקים כלי נשק בבית, משרתי כוחות הביטחון או שוטרים חייבים בביתם כספת שתכיל בבטחה את כלי הנשק כאשר הם לא נושאים אותו. לצערנו הרב כבר שמענו על מקרים בהם נעשה שימוש בכלי נשק בשוגג על ידי ילדים. בטחונה של המשפחה הוא מעל לכל והאחריות היא רבה. אין להקל ראש בנושא זה והכספת חייבת להיות מחד מוסלקת ומאידך נוחה וקלה לתפעול של פעמים רבות, ללא כל תקלה.

כספות למסמכים – בבתי עסק בהם עוסקים במסמכים רגישים ובעלי סיווג בטחוני או סודיים, כגון משרדים לעריכת דין או משרדים שעובדים עם הממשלה ונותני שירות. כספות למסמכים הינן כספות שונות בעלות צורך לגישה שונה מאשר כספות לתכשיטים למשל. התייעצות עם מומחים יתנו לכם את הפתרון המתאים לכם.

חדרי כספות – מיוחדים יותאמו כאשר מתגלה הצורך בחדר ממוגן לטובת אחסון כמות גדולה של חפצי ערך, נשקים או ריבוי משתמשים כגון חדר כספות בבנק.

כספות חסינות אש – כגון ארון לספרי קודש בבתי כנסת או ארונות לקלסרים וניירת חשובה. אלה יותאמו ויותקנו במקום באופן ייחודי ויעניקו לכם הגנה וביטחון בעת שריפה או גניבה.

רכישת כספת בפועל

רכישת כספת היא עניין רציני שאין להקל בו ראש. התייעצות עם ספק רציני בעל ניסיון רב שנים ובעל אישור ספק של משרד הביטחון יתן לכם שקט וביטחון שבחרתם נכון! החשוב מכל הוא שתגדירו את הצרכים שלכם על מנת שהרכישה שלכם תתאים ולא תהיה פחות ממה שאתם צריכים, לאחר הגדרת הצרכים חשוב שתבחרו מקום להתקנה שבו הכספת תהיה מעוגנת כראוי, ההמלצה היא לבחור קיר ורצפת בטון ולבצע עיגון כפול, בכספות רציניות יותר או כאשר שומרים על ערכים גבוהים יותר אף מרתכים את הכספת לפלטת עיגון ברצפה.