שדרוגים ועוד שדרוגים בתהליך ייצור כספות

כיום כמעט בכל בית יש כספת, זו יכולה להיות כספת קטנה המכילה קצת מסמכים וניירת לעיתים זו תהיה כספת רצינית יותר בה מאוחסנים תכשיטים ודברי ערך נוספים. יש הבדל משמעותי בתהליך ייצור כספות ביתיות לבין ייצור כספות מקצועיות רציניות יותר, לרוב ההבדל יבוא לידי ביטוי בגודל הכספת, משקלה, ומנגנוני הנעילה שלה. ככל שיש השקעה גדולה יותר בתהליך ייצור כספות כך סביר להניח שזו תהיה כספת איכותית וטובה יותר. חשוב לבחור כספת מתאימה על מנת שהיא תשמש אתכם כראוי ובהתאם לצרכים שלכם. ההבדלים בין הכספות השונות בא לידי ביטוי בסופו של דבר ביכולת לפרוץ אותם. ייצור כספות מקצועיות יכילו אלמנטים שיקשו על הגנב לפתוח את הכספת, קשיים אלו באים לידי ביטוי במישורים רבים. אך מיותר לציין כי כל כספת בסופו של יום ניתנת לפריצה.

 

שכבות ההגנה של הכספות

כפי שציינו ייצור כספות משתנה בין כספת לכספת וההבדלים באים לידי ביטוי בכמה אלמנטים בסיסיים שהמטרה המשותפת שלהן היא למנוע את פתיחת הכספת או אם ננסח זאת בצורה מדויקת יותר לעכב ככל האפשר את הגנב להגיע אל תוך התוכן. אלו הרכיבים בהם לרוב מתמקדים בעת ייצור כספות על מנת לשפר ולשדרג את הכספת:

מעטפת – ייצור כספות מתחיל מתכנון המעטפת, מעטפת של כספות פשוטות תהיה עשויה לרוב מפח או פלדה בעלי עוביים שונים בעת ייצור כספות רציניות יותר המעטפת תהיה בנויה מ 2 שכבות כאשר ביניהן ממלאים חומרים שונים כגון שבבי פלדות, קרמיקה, חומרים מעכבי בעירה, שכבות שונות של מתכות שונות כגון מנגן, נחושת אדומה  ועוד. המילוי בין הדפנות מטרתו לעכב את החיתוך והחדירה פנימה, ייצור כספות עם תקן יהיו נתוני עמידה בפריצה מדויקים המגדירים את רמת ההגנה.

בריחים – קוטר הבריחים ללא ספק משפיע על ההגנה אולם ייצור כספות אינו מסתפק בהתקנת בריחים עבים יותר או פחות אלא תכנון של משקוף אליו נכנסים הבריחים, במשקוף לעיתים יהיו מלכודות וכדומה.

מנגנון בריחים – ייצור מנגנון בריחים מחייב תכנון נכון, מצד אחד שהבריחים אכן ינועו בקלות ומצד שני שלא יהיה קל לפרק או לפרוץ אותם.

מנגנון נעילה – יש מגוון גדול של מנגנוני נעילה החל ממנגנוני מפתח מכאניים ועד לקומבינציות אלקטרוניות. על המנגנונים מתקינים מלכודות כדי למנוע מפורץ להגיע אליהם בקלות.

עיגון – אמנם עיגון לא באמת קשור אל ייצור כספות אולם העיגון הינו החלק הקריטי מכיוון שכספת איכותית ומקצועית ככל שתהיה לא שווה דבר כל עוד אינה מעוגנת כראוי.

 

לא קונים כל כספת ולא קונים כספת מכל אחד

נושא הכספות חשוב מאוד ומחייב אתכם לוודא ולבדוק ממי אתם רוכשים אותה, יהיו רבים שיטענו לייצור כספות כאשר בפועל הם רק מייבאים אותם, החשיבות היא גדולה, ראשית חברה מקצועית ואנ=מינה תמכור לכם את מה שאתם קונים ומשלמים עליו ולא תספר לכם סיור, שנית מערך השירות יהיה איכותי יותר כאשר החברה ממנה אתם קונים יש ל ה מפעל של ייצור כספות. הרי מי טוב יותר לטפל בכספת שלכם מאשר היצרן שיצר אותה? לא ככה?