על כספת לאקדח וקצת יותר

לא מעט מתקינים כספת ביתית, הייעוד של הכספת משתנה בהתאם לתכולה שלה, לעיתים זו תהיה כספת לאקדח ולעיתים היא תשמש לשמירה על ניירת ומסמכים חשובים. בדרך כלל כספת לאקדח תהיה קטנת מידות אולם לא אחת השימוש הוא מגוון והגודל בסופו של יום יהיה בהתאם לצרכים בנוסף לייעוד. את הכספת מתקינים בצורה סמויה על מנת למנוע גישה ישירה וחופשית אליה מאנשים שאינם מורשים. חשוב לציין כי המטרה הראשונית בהתקנת כספת לאחסון אקדח היא לא דווקא מפני פריצה אלא למנוע גישה לנשק. לא מעט מקרים קרו בעקבות ילד או אדם לא מורשה שנגע והפעיל את הנשר בשוגג או בכוונה, משטרת ישראל קבעה כללים ותקם לאחזקת נשק בבית, תקן 90 מפרט את דרישות הסף לאחזקת עד 5 כלי יריה.

 

על כספות לאקדחים

כספת לאקדח לרוב תהיה בעלת מידות קטנות, ולרוב בעלי האקדחים שמחזיקים בבעלותם אקדח אחד או 2 אולם התקן מאפשר אחסון של עד 5 כלים. המפרט אותו מכתיבה משטרת ישראל מחייב ומהווה בסיס לאחזקת הנשק. אלו הדרישות עבור כספת לאקדח:

גודל – אין מגבלת גודל לכספת כל עוד שמשקל הלא פחות מ 13 ק"ג.

עובי דופן  -ככל שעובי הדופן יהיה עבה יותר כך יהיה המשקל כבד יותר אולם המינימום הנדרש על פי תקן 90 של משטרת ישראל הוא 3 מ"מ לפחות.

עובי דלת – הגישה אל תכולת הכספת היא דרך הדלת, על הדלת מצידה הפנימי מותקנים מנגנוני הנעילה ומערכת הבריחים, ככל שעובי הדלת יהיה עבה יותר כך הגנב יתקשה לחתוך אותה ולהגיע אל המנגנונים השונים המינימום הנדרש הינו 6 מ"מ של פלדה.

מנגנון נעילה – יש לא מעט סוגים של מנגנוני נעילה חלקם מכנים וחלקם אלקטרונים, ל אחד ממערכות נעילה אלו צריכות לדרוך ולמנוע ממערכת הבריחים לזוז. הנעילה הנפוצה של כספת לאקדח היא על ידי מפתח או קומבינציה מכאנית.

בריחים – הבריחים הם אלו שמונעים מהדלת להיפתח לאחר הנעילה. הקוטר המינימלי של הבריחים צריך להיות לא פחות מאשר 16 מילימטר ומינימום 2 בריחים, הבריחים צריכים להיכנס לתוך משקוף הדלת

התקנה – גם הכספת הטובה בעולם אם היא לא תהיה מותקנת או מקובעת כראוי יהיה קל לגנוב אותה,  התקנת הכספת ועיגונה חשובה לא פחות ויש צורך לקבע אותה אל קיר בטון על מנת למנוע את גניבתה.

 

איזו כספת מתאימה?

כאמור יש מגוון סוגים של כספות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בגודל, משקל, מנגנוני נעילה וכדומה. חשוב מאוד לבחור כספת לאקדח שמתאימה גם מבחינת הגודל וגם מבחינת סוג הנעילה. אם אתם מתכוונים לאחסן בכספת רק את האקדח הרי שמידות מינימליות בהתאם לתקן יספיקו. אולם אם אתם מייעדים את הכספת לעוד דברים כמו למשל ניירת חשובה, דרכונים או אפילו גם תכשיטים אז בחירת הכספת ורמת המיגון שלה צריכים להיות בהתאם. בסופו של יום בחירת כספת צריכה להיות במחשבה תחילה ועדיף לבחור כספת לאקדח קצת יותר גדולה מהצורך על מנת שתוכלו להשתמש בה לעוד דברים במידת הצורך.