לכל כספת יש מנעול ולכל מנעול יש כספת

אחד הדברים הבולטים בכספות היא העובדה שקשה לפתוח אותם, הכוונה לא לבעל הכספת אלה לאותו גנב שמנסה להגיע אל התכולה שלה. הדבר הראשון שחוצץ בין הגנב לתכולת הכספת הוא מנעול כספת המותקן על הדלת. יש מגוון סוגים של מנעולים לכספות כאשר המטרה המשותפת של כולם היא למנוע את הפתיחה של הדלת כאשר אין מפתח או קוד. לכל סוג של מנעול כספת יש יתרונות וחסרונות ואנחנו המשתמשים צריכים לבחור את המנעול שיתן לנו מענה על 2 צרכים בסיסיים, על נוחות שימוש ואבטחת התכולה. חשוב לזכור כי בסופו של יום מנעול כספת אמור לשרת אותנו ולא אנחנו אותו ולכן אם נתקין מנעול שקשה לנו לפתוח אותו או להסתדר איתו הוא יהווה עבורינו נטל, מה גם שתקחו בחשבון  שאם קשה לנו להפעיל את מנגנון הנעילה אין זה אומר שלגנב יהיה גם קשה, אולי אפילו להיפך.

 

מומלץ ואפילו כדאי לבחור מנעול כספת מתאים

כפי שאמרנו יש מגוון סוגים של מנעולי כספת, חלקם נוחים לשימוש יותר וחלקם נוחים פחות. על מנת שנוכל לבחור מנעול כספת שמתאים לנו לשימוש נכיר את הסוגים השונים הקיימים בשוק:

קומבינציה מכאנית – מנעול כספת מהוותיקים שקיימים בעולם הכספות, אופן הפעולה מבוסס על סיבוב דיסקות עד למיקומם בצירוף הנכון, צירוף נכון של מספרים מאפשר את פתיחת המנעול. היתרון הוא שאין צורך בסוללות או מקור מתח על מנת לאפשר את הפעלת המנעול והחיסרון הוא שחייבים לזכור את הסיסמה אחרת תצטרכו לבצע פריצה לכספת.

קומבינציה אלקטרונית – בדומה לקומבינציה המכאנית גם כאן יש צורך בצירוף מספרים על מנת לפתוח את המנעול אולם הפעם הפתיחה היא על ידי הקשת קוד על לוח מקשים, היתרון הוא נוחות שימוש מירבית, מנגנוני נעילה מסויים מאפשרים תכונות מתקדמות כגון השהיית פתיחה, ניהול מספר משתמשים מורשים ועוד. החיסרון הוא שיש צורך בתחזוקת סוללות שוטפת, וגם כאן אם אתם שוכחים את הקוד תצטרכו לפרוץ לכספת.

מנעול מפתח – שיטת הנעילה המסורתית והוותיקה ביותר. מנעול כספת עם מפתח ללא ספק ימנע את פתיחת הדלת אולם כאן יש בעיה, המפתח יכול ללכת לאיבוד או שיכולים לשכפל אותו, לכן החיסרון הבולט הוא שצריך לשמור על המפתח מכל משמר.

מנעול ביומטרי – שיטת נעילה חדשנית זו מאפשרת אך ורק לאדם מורשה לפתוח את הכספת. הירון ברור למדי כי טביעת אצבע או רשתית אינם ניתנים לשכפול אך אם נפצעתם באצבע המוגדרת תהיה לכם בעיה רצינית לפתוח את הכספת ולכן היתרון האדיר של האבטחה הוא גם החיסרון.

 

איזה מנעול כספת עדיף? איזה מנעול כספת מומלץ?

הבנו שיש מגוון סוגים של אפשרויות נעילה לכספת, הסברנו בקצרה על כל מנעול כספת מבחינת היתרונות והחסרונות, אך השאלה האמיתית היא מי ממנגנוני הנעילה מתאים לנו ועדיף לנו? על השאלה הזו רק אתם בעצמכם יכולים לענות מהסיבה הפשוטה שרק אתם יודעים מה טוב ומה עדיף לכם. מעבר להבדלים בין פעולת מנגנוני הנעילה השונים יש הבדלים בנוחות השימוש, וככל שיהיה לכם יותר נוח להשתמש כך מנעול כספת יהיה מתאים לכם יותר.