לכל ייעוד יש כספת, הכירו את סוגי הכספות השונות

כספות שומרות על החפצים והניירת היקרה שלנו, לעיתים הערך יהיה ערך כספי ולעיתים ערך רגשי. לא אחת אנחנו מתקינים כספות רק כי הביטוח מחייב אותנו ולפעמים כי באמת אנחנו רוצים לשמור על הדברים שלנו מפני גנבים. יש מגוון גדול של כספות ולכל סוג של כספת יש הבדלים שמייחדים אותה. ניתן לחלק את סוגי הכספות השונים לקבוצות: כספות ביתיות / משרדיות, כספות מקצועיות כבדות, כספות ייעודיות כגון ארונות נשק, ארונות לספרי תורה וכדומה. על מנת לבחור כספות שיתאימו לצרכים חשוב להכיר את הסוגים השונים הקיימים. על כספות וההבדלים ביניהם בהמשך המאמר.

התאמת כספות לפי צורך

חשוב לבחור כספות בהתאמה לצורך על מנת שהשימוש יהיה יעיל, התקנת כספת שאינה מתאימה לצרכים עלולה לאפשר לגנב לפרוץ אותה בקלות. אז השאלה היא מי הן כספות מתאימות? והאם יש כאלו בכלל? על מנת לענות על השאלה עלינו לשבור כמה מיתוסים:

כספת שלא ניתן לפרוץ – אם מישהו אומר לכם שזו הכספת הטובה בעולם ואי אפשר לפרוץ אותה הוא כנראה לא דובר אמת. באופן חד משמעי ושאינו משתמע ל 2 פנים לא קיימת כספת בעולם שאינה ניתנת לפריצה! ההבדלים בין הכספות השונות יבוא לידי ביטוי בזמן שהן מעכבות את הפורץ אולם ללא ספק ניתן לפרוץ כל סוג של כספות. ואם אתם רוצים לשמור על הדברים שלכם אתם חייבים מעבר לכספת להוסיף שכבת הגנה נוספת כגון חיבור למערכת אזעקה או מצלמות.

כספת שמתאימה לתכולה שלה – אם אומרים לכם שהכספת אינה מתאימה למה שאתם מכניסים לתוכה אין הכוונה שיש לכספות בינה משלהן והן יכולות לומר לכם שהכנסתם יותר מדי או פחות מידי דברים אלא שצריך להיות איזה שהוא יחס הגיוני בים הערך של הדברים שאתם רוצים לשמור עליהם לבין יכולת ההתגוננות של הכספת.

כספות כבדות לא צריך לקבע – מיתוס שגוי נוסף הוא שאם יש לכם כספות כבדות הדבר ימנע מהגנב לברוח איתם, אולם כל כספת ולא משנה מה משקלה ניתנת לשינוע וההעברה, על כן חובה לקבע את הכספות בצורה איכותית, בים אם זה על ידי ברגים, יציקת בטון או ריתוך אל פלטת עיגון.

קצת יותר על סוגי כספות

כפי שכבר ציינו כספות נבדלות ביניהן ביכולת שלהן להתמודד בפני פריצה. מה שמגדיר את הכספת כטובה יותר או פחות הוא רמת המיגון שלה. כספות איכותיות יהיו עם תקן שמציין את רמת ההגנה שלהן ואת יכולת ההתמודדות בפני פריצה. סוגי הכספות מתחלקות באופן הבא:

סוגי הכספות

קיימים כספות ממשפחות שונות אשר מאפשרות התאמה מושלמת לדרישות:

כספות ביתיות – בדרך כלל מיועדות לבתים פרטיים או למשרדים אשר אינם מחזיקים רכוש רב או סכומי כסף גבוהים. לחילופין הכספת מרוקנת בסוף היום.

כספות מפתח – גם סוג כספות אלו מיועדות לאלו אשר אינם מחזיקים רכוש רב או סכומי כסף גבוהים. למפתח יש חיסרון שהוא יכול ללכת לאיבוד, או ניתן לגנוב אותו ולשכפל אותו.

כספות דיגיטליות – סוג כספות קלות ונוחות לתפעול ישנם כמה רמות איכות במנגנוני הנעילה האלקטרוניים, היתרון שלא ניתן להעתיק או לגנוב את הססמה, החיסרון שאפשר לשכוח את סיסמת הפתיחה.

כספות כבדות – בדרך כלל משמשות לאיחסון ערכים גבוהים יותר כשמם כן הם בעלי משקלים גבוהים לא בכרח בעלי גודל פיזי גדול לדוגמה כספת במידות 50 * 50 * 50 יכולה לשקול 200 ק"גן כספות אלו מקצועיות ומשופרות מבחינת ההגנות נגד פריצה חבלה אש מים ולחות.

כספות חסינות אש – אם יש לכם מסמכים, תמונות או כל ניירת שחשובה לכם אלו הכספות  שמיועדות בעיקר למסמכים או קלסרים או כל ניירת אחרת חשובה להם כספות אלו חשוב שיהיו להם תקנים התקן יבטיח את שרידות התכולה במקרים של שריפה.

סוגי תקנים בין לאומיים : תקן אירופאי – LOM  ספרדי, UL- אמריקאי, KS – קוריאני, SP – שוודי, JIS – יפני

כספות למדיה מגנטית – בדומה לכספות חסינות אש, אלו משמשות להגנה על קלטות גיבוי של שרתים וכול מדיה מגנטית אחרת.

מיגון מחשבים – התקנת כלוב או כספת ייעודית עבור מחשבי המשרד, לעיתים אלו כבלים המחוברים אל הלפטופ. המטרה היא לעיגון ומיגון השרת או המחשב נגד גניבה והשחתה על יד עובר אורח מזדמן.

כספות בהתאמה אישית – לא אחת יש דרישה לייצור מיוחד של כספת לפי אפיון הלקוח והתאמה לדרישתו האישית אלו לרוב יהיו כספות המיוצרות על ידי המפעל ולא מוצרי מדף.