לא תמיד צריך לקדוח, הכל על פריצה שקטה

כספת מיועדת לשמור על התכולה שלה מפני זרים, לא אחת יש מקרים בהם הכספת נפתחת באופן מאולץ, הכוונה היא על ידי פריצה. פריצת כספת למעשה מאפשרת גישה אלך התכולה שבפנים ללא שהיה לכם מפתח או קוד, לרוב הקשר של פיצת כספת הוא אל פורץ או גנב,  אולם למעשה יש מקרים בהם נדרשת פריצה יזומה, כלומר שאנחנו מבקשים לפתוח את הכספת. יש סיבות רבות לפתיחת הכספת באופן מאולץ ויזום והנפוצה שבהם היא קוד שנשכח או שאיבדנו את המפתח. במקרים כאלו עלינו לפתוח את הכספת באופן מאולץ. את פתיחת הכספת ניתן לעשות ב כמה דרכים, לרוב התוצאה תהיה הרס של הכספת או לפחות גרימת נזק שיהפוך את הכספת לפחות מוגנת, אולם אם תבצעו פיצת כספת שקטה אתם ללא ספק תשמרו על הכספת שלכם תקינה וללא פגע מכיוון שפריצתה שקטה לא גורמת נזק ולרוב אף אין שימוש בכלי עבודה.

סוף פריצה במחשבה תחילה

לא צריך למהר ולפרוץ כספת נעולה, נכון שברוב המקרים הצורך במה שיש בתוך הכספת הוא מיידי ונחוץ אולם אם תיחפזו לפרוץ אותה אתם עלולים למצא את עצמכם עם כספת הרוסה שאין בה יותר שימוש. לכן אם כבר החלטת על פריצת כספת מומלץ שתיצרו קשר עם פורץ מומחה שיודע ויכול לפרוץ את הכספת שלכם עם מינימום נזקים על מנת שתוכלו להמשיך ולהשתמש בה. יש כמה דרכים דרכים לביצוע פריצת כספת :

פריצה אלימה – זוג זה של פריצה תמיד ישאיר את הכספת שלהם עם נזקים, הנזקים בדרך כלל ימנעו מכם להמשיך ולהשתמש בכספת ואתם תאלצו לרכוש אחת חדש. פריצה אלימה בדרך כלל מתבצעת על ידי הגנב או על ידי פורץ כספות שאינו מקצועי מספיק.

פריצה רגילה -שיטת פריצה חכמה שבה תוקפים את מנגנוני הנעילה, רמת ההצלחה היא היחס ישר למקצוענות של בעל המקצוע, ככל שהוא מיומן יותר כך מובטח כי הנזק לכספת יהיה קטן יותר. וככל שהנזק קטן יותר הסיכוי שתצטרכו להחליף את הכספת נמוך יותר.

פריצה שקטה – שיטת פריצה מקצועית ביותר שרק בודדים מסוגלים ויכולים לבצע אותה. היתרון העצום שיש בביצוע פריצת כספת שקטה היא שהכספת לא נפגעת או ניזוקה ואתם יכולים להמשיך ולהשתמש בה ממש כמו שהייתה מההתחלה. היתרון הגדול הוא שאין לכם צורך בהחלפת כספת ומן הסתם כל התהליך של הרכישה, הובלה והתקנה נחסכים מכם.

איך נשמור על הכספת ונמנע מהצורך לפריצה?

כפי שציינו יש סיבות רבות שבגללם לא תוכלו לפתוח את הכספת ועל מנת להקטין את הסיכוי שזה יקרה הנה כמה טיפים:

תחזוקה – ביצוע תחזוקה שוטפת תבטיח לכם ללא ספק שהכספת והמכלולים שלה יעבדו כראוי, בדיקה תקופתית למערכת הנעילה, למנעולים ולשאר החלקים המכניים יקטינו את הסיכוי לתקיעת הדלת.

קוד – שכיחת קוץ נפוצה מאוד ולכם מומלץ לבחור קוד המורכב מדברים שאתם מכירים ושיקלו עליכם לזכור אותו. בנוסף מומלץ להחליף את הקוד מעת לעת.

מפתח – תקלה נפוצה נוספת היא שחיקת המפתח, אם אתם משתמשים בכספת בתדירות גבוהה כדאי שתוודאו כי שיני המפתח לא נשחקו,  גם כאן מומלץ לבצע בדיקה תקופתית על מנת למנוע צורך של פריצת כספת.