לא רק נגד גנבים – הכל על כספת לאקדח

כספות מיועדות בראש ובראשונה למנוע גישה של מי שאינו מורשה אל התכולה בין אלו נמנים הגנבים. אולם לא אחת אנו רוצים לשמור על דבר מה מגישה חופשית של זרים כמו ניירת חשובה לא דווקא מגנבים, כך למשל אם יש ברשותנו אקדח נרצה למנוע גישה חופשית אליו על מנת למנוע אסון ולא גניבה. המטרה של התקנת כספת לאקדח היא הרבה מעבר לשמירה מפני גנבים אלא למנוע מילד או כל אדם שאינו מורשה גישה. כספת לאקדח היא הדרך הנכונה לעשות כן, למעשה אין צורך שזו תהיה כספת מקצועית אל די בקופסת מתכת נעולה. יש מגוון פתרונות של התקנת כספת לאקדח ויש לא מעט סוגים של כספות אולם המטרה המשותפת לכולם כאמור היא למנוע גישה.

מפרט 90 – התקן לאחזקת נשק ועבור כספת לאקדח

השוק מוצף עם לא מעט כספות מסוגים שונים, חלקן אינן כלל כספות אלא קופסאות פח עם מנעול. על מנת למנוע באמת גישה אל כלי היריה משטרת ישראל קבעה תקן בסיסי עבור אחסון כלי נשק אישיים. אלו דרישות הסף עבור כספת לאקדח (כמובן שניתן להחמיר אותם אך לא פחות מהרשום כאן):

עובי גוף הכספת – לא יהיה פחות מ 3 מ"מ. הכספת עשויה פח או פלדה, העובי המינימלי חייב להיות 3 מ"מ על מנת להקשות על החיתוך שלה במידה ומנסים לפרוץ אליה.

עובי דלת – לא פחות מ 6 מ"מ.על הדלת מהחלק הפנימי שלה מתקינים את מערכת הבריחים, מנגנון הנעילה ועוד. על מנת להקשות על הפורץ ולעכב את ההגעה שלו אל מנגנון הנעילה עובי הדלת יהיה עבה יותר.

בריחים – מינימום 2 בריחים בקוטר 16 מ"מ. הבריחים הם למעשה אלו שנועלים את הדלת ומקבעים אותה אל הגוף. כאשר מתבצעת נעילה הבריחים מוסטים על ידי ידית או מנוע אל תוך המשקוף. הרווח בין הדלת למשקוף צריך להיות מקסימום 1 מ"מ וזאת על מנת למנוע אפשרות של החדרת לום או כלי לפריצה.

מנגנון נעילה – קומבינציה מכאנית, מנעול כפול שיניים או מנעול ביומטרי. מנגנון הנעילה מונע מהבריחים לזוז לאחר דריכתם, ככל שמנגנון הנעילה יהיה מורכב יותר כך יהיה קשה יותר לפרוץ או לפתוח את הכספת.

עיגון הכספת – יבוצע מתוך הכספת אל קיר בטון או רצפת בטון עם עוגני ג'מבו. הקפדה על עיגון נכון ואיכותי תמנע מהגנב לעקור את הכספת, עקירה בדרך כלל מתבצעת על מנת שהגנב יוכל לפתוח את הכספת במועד מאוחר יותר.

התקן שומר עליכם לפני הכל

המטרה העיקרית של התקנת כספת לאקדח באת לתת מענה למניעת גישה חופשית לאקדח, ריבוי האסונות של משחקים בנשק או גישה לא מורשית של ילדים הובילה לאסונות מרובים. מעבר להתקנת הכספת יש דרישדות ספ נוספות כגון שמירת הכספת נעולה בכל שעות היממה ( כמובן שכל עוד הנשק בפנים) והמפתחות יהיו אצל בעל הנשק בלבד.  במידה ויש יותר מכלי נשק אחד ועד 5 בסך הכול הדרישות הרשומות לעיל תקפות אולם במידה ויש יותר מ 5 כלי יריה כספת לאקדח רגילה לא מתאימה ויש צורך לפעול לפי תקן 90.91 – אחסון כלי נשק עד 20 כלים.