כל מה שרציתם לדעת על ייצור כספות וקצת יותר

כפי שבוודאי הבחנתם העולם שלנו צועד קדימה בכל המישורים החל מההתפתחות הטכנולוגית ועד ליכולות האישיות שלנו. על אחת כמה וכמה כל הנושא של ייצור כספות. כיום העניין כבר ברור כולם צריכים כספות, חלקם צריכים כספת ביתית או כספת משרדית, אחרים יתקינו כספות בתקן ועוד. רבים טועים לחשוב שכספת מסתכמת  בקופסת ברזל נעולה שיש קושי לפתוח אותה אולם ממש לא כך פני הדברים. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה שיפורים ושדרוגים בעולם ייצור כספות, וככל שהפורץ משתכלל ביכולות שלו לפרוץ כספת הרי ייצור כספות חייב להתעדכן כדי למנוע ממנו את הפריצה. זה מעין מרדף של חתול ועכבר, הפורץ משתכלל ותמקצע ביכולות שלו לפרוץ והכספות משתדרגות בעמידות שלהן וכך הלאה.

הקשר ההדוק בין פורצים וגנבים אל ייצור כספות

כפי שציינו ייצור כספות משתנה מעת לעת על מנת לשפר את היכולת שלהן לעמוד בפני גישה לא מורשית, כלומר בפני פורצים. אם בעבר הפורץ השתמש בכלים קרים לפריצה הרי שכיום יש כלי עבודה נטענים הפועלים על סוללות ופעולת החיתוך של הכספות הפכה להיות קלה ונגישה יותר, לכן בשלב  ייצור כספות משקיעים מחשבה רבה על מנת לתת מענה ליכולות המשודרגות לפריצה. מבין השיפורים והשינויים של ייצור כספות אנו מבחינים בתוספות של מנגנוני נעילה, עיבוי הדפנות ואף שימוש במערכות בריחים ומנגנוני נעילה חכמים יותר. כיום אף ניתן לחלק את הכספות ל 2 קטגוריות עיקריות 

רמת בסיס – ייצור כספות ברמה בסיסית למעשה מאפשרת אחסון של ניירת, כספים ותכשיטים במהלך יום עבודה רגיל ולרוב אינן מיועדות להגנה על ערכים גבוהים.

רמה ממוגנת – ייצור כספות ממוגנות לרוב יהיו כבדות ואיכותיות יותר מבחינת הייצור שלהם, לכספות אלו יהיו מנגנוני נעילה מתקדמים יותר ואף תקנים המאשרים את עמידותם.

אם נניח את הדברים על השולחן הרי שאין באמת כספת שלא ניתן לפרוץ אותה אולם אנחנו יכולים לעשות את המקסימום על מנת לעכב את הפורץ ככל האפשר, וזאת אנו עושים על ידי ייצור כספות חזקות יותר, כבדות יותר וממוגנות יותר. ולכן מצד אחד הגנבים משתכללים ומשפרים את יכולת הפריצה שלהם ומצד שני הכספת עוברת מתיחת פנים ומשתפרת מבחינת רמת ההתנגדות שלה לפריצה. כיום אף משלבים מערכות אזעקה ומצלמות דיגיטליות המופעלות כאשר מתרחשת פריצה שאת התמונה שלהן הן מעבירות באופן ישיר אל מערכת חיצונית או על הסלולרי של בעל הכספת.

לשלב כספות עם שירות איכותי

לא מספיק לרכוש כספת כבדה, חזקה וממוגנת צריך לדעת שיש צורך גם במערכת שתיתן לכם שירות. ככל שתקפידו לרכוש כספות מחברה המתמחה בתחום ייצור כספות כך עולה הסבירות שיהיה לכם שירות טוב ואיכותי יותר. היחס הוא ישיר – ייצור כספות איכותית שירות איכותי, להבדיל מאותם כספות שקונים ממדף של חנות לחומרי בניין שאלו לרוב רק נקראות כספות ואינן באמת כאלו, הגדרה של כספת היא שיש לה מנגנון נעילה, מערכת בריחים ומעטפת שמונעת חדירה קלה אל התכולה הפנימית.