טרנד הכספות מבלבל אתם? ככה בוחרים כספת!

לכולנו יש משהו יקר שאנחנו רוצים לשמור עליו, לעיתים זה יהיה תכשיט יקר ערך ולא אחת זה יהיה מסמך חשוב. לא משנה מה תרצו לאחסן בכספת בין אם הוא בעל ערך כספי או ערך רגשי עדיין אתם תרצו למנוע גישה אל התכולה מזרים או לא מורשים. הבעיה היא שיש לא מעט סוגים של כספות, חלקן קטנות, חלקן גדולות, יש הבדלים בסגנונות הנעילה במשקל ורמת המיגון. כספת גדולה לא בהכרח מוגנת יותר מאחת קטנה ולהיפך. לכן נוצר בלבול גדול בין הנתונים והכספות והבחירה לא קלה בכלל. בנוסף על מה שאתם רוצים לשמור עליו יש את נושא הביטוח שלא אחת מחייב את בעלי הרכוש בהתקנת כספת, לא אחת כאשר הערך הביטוחי עובר מדרגה מסוימת עולה דרישה מהביטוח להתקנת כספות, בעבר כל קופסת פח עם מנעול הספיקה, כיום יש כבר דרישות סף עם נתונים קבועים המגדירים את רמת המיגון הנדרשת, סוג הנעילה ואפילו את אופן העיגון.

כספות כבר לא רק לעשירים

כמו שאמרנו לכולנו יש משהו חשוב, לעיתים תכשיט, מסמך או אפילו חפץ בעל ערך סנטימנטלי. אנחנו רוצים וצריכים לשמור עליהם מפני לא מורשים בכלל וגנבים בפרט. לפעמים לו יהיו רק הדרכונים, ממש לא משנה מה. בשל כך התקנת כספת בבית הפכה להיות נפוצה ביותר גם אצל מי שלא מאחסן תכשיטים ויהלומים. על מנת לענות על הצורך בהתקנת כספות בבית החלו להיכנס לשוק מגוון סוגים של כספות, חלקם נקראות כך בשוגג ולמעשה אלו קופסאות פח עם מנעול, אחרות יהיו בעלות תקן נגד פריצה, אש וכדומה. עצם העובדה שחברות הביטוח החלו לחייב את הלקוחות שלהם בהתקנת כספות בבית ראה על שינוי בתפיסה הכללית, מצד אחד העברת האחריות מחברות הביטוח אל המבוטחים ומצד שני לאפשר הגדרה מדויקת של רמת מיגון שונה לכל מדרגת ערך ביטוחי. הוראה זו יצרה מצב שבו אותם קופסאות פח הוגדרו כלא מתאימות לדרישות חברות הביטוח וכספות בעלות תקן ונתונים בעלי משמעות כגון משקל, מנגנון בריחים וסוג נעילה הפכו להיות מרכיב הכרחי באותם כספות. המשווקים הבינו שהכספות מעתה חייבות להיות בעלות נתוני בסיס והמוצרים שיש להם אינם עומדים בקנה אחד עם מחיר שווה ערך שכל בעל רכוש יכול להרשות לעצמו, לכן החלו לייבא כספות בעלות נתונים המתאימים לדרישות הביטוח וגם במחירים שכל אחד יכול לרכוש.

כספת טובה זה לא מספיק

לא מספיק שתרכשו כספת עם מנגנון בריחים משופר או אפילו כספת עם תקן פריצה גבוה, המרכיב העיקרי והמשותף לכל הכספות שגם יבטיח את המיגון האולטימטיבי הוא אופי ההתקנה. התקנת כספת חייבת להיות טוב ה על מנת למנוע את העקירה שלה מהמקום. גם הכספת הטובה בעולם שאינה מותקנת ומעוגנת למקומה יכולה להיגנב בקלות. באופן כללי גנב שמגיע לכספת אינו מנסה לפתוח אותה אלה מנסה לעקור ולברוח איתה, את הפריצה הוא יבצע במקום אחר. לכן העיגון חשוב ביותר. רגע לפני  שבחרתםאת סוג הכספת ווידאתם כי ההתקנה מתבצעת כראוי חשוב שתוודאו שהחברה ממנה אתם רוכשים כספת בעלת ניסיון, ותק ומוניטין. אל תתפתו לרכוש מחיר כי המחיר אף פעם לא משקף איכות בין אם הוא גבוה או נמוך, תדאגו לקבל אחריות על ההתקנה ואישורים על הביצוע רק כך תבטיחו לעצמכם כספת איכותית, התקנה מקצועית ושירות ואחריות במידה ותצטרכו בעתיד.