התקנת כספות, זה יותר מ 2 ברגים

כספות אמורות להגן עלינו מפני גנבים, למען האמת מטרת הכספת היא למנוע גישה קלה אל התכולה שלה. כפי שאנו יודעים יש סוגים שונים של כספות. ההבדלים המשמעותיים בין הכספות השונות בא לידי ביטוי ברמת המיגון שלהן ובסוג התקן. אולם יחד עם זאת אם יש לנו כספת איכותית, כבדה ועם תקן עדיין אין זה אומר שהיא מגנה עלינו ב 100 אחוז, יש צורך לבצע התקנת כספות איכותית ולעגן אותה למקומה על מנת למנוע מהגנב לקחת את הכספת איתו ולברוח, ואין קשר לגודל או משקל הכספת למעט העובדה שכספת גדולה יותר וכבדה יותר רק תהיה קשה יותר לגניבה ותו לא. על מנת להקשות ככל האפשר על גניבת הכספת ולקיחתה יש צורך לעגן אותה היטב ככל האפשר וישנם דרכים שונות לביצוע העיגון.

בחירת עיגון ומיקום הכספת

כמו שצינו יש חשיבות לאופי התקנת כספות ובכלל לעגן את הכספת למקומה, אך לא תמיד זה נדרש והכרחי הכל תלוי בסוג הכספת ומה התכולה שלה, ברור שאם יש לכם תכשיטים וזהב לא תאחסנו אותם בכספת ביתית קטנה מבלי לדאוג לגבי התקנת כספות איכותית. לכן יש חשיבות רבה למיקום הכספת ואופן העיגון שלה. כמו כן חשוב לזכור כי למרות ואחרי הכל לא מספיקה התקנת כספות איכותית אלא עדיין חשוב להגן על הכספת על ידי מעגל אבטחה נוסף כגון מערכת מצלמות או אזעקה. כדאי שתזכרו כי כספת טובה ככל שתהיה ומקצועית ככל שתהיה לא תמנע מגנב לנסות ולקחת אותה עימו ולכן חשוב להקפיד על התקנת כספות איכותית ומקצועית ובחירת מיקום לעיגון שיהיה נכון ויקשה ככל הניתן על הגנב.

לפניכם דרכים שונות של התקנת כספות:

  • הצבה בלבד – בדרך כלל אין עיגון והסיבה היא שהכספת בעלת משקל כבד מאוד המונע הרמה ו/או סחיבה שלה בקלות ע"י גנב עם כלים רגילים כגון עגלה.
  • ברגים – בכספות ביתיות או משרדיות חשוב לבצע עיגון כי אלו לרוב כספות בעלות משקלך יחסית קל יותר, עיגון ע"י בורגי ג'מבו תקניים וסטנדרטים לקיר או לרצפה מתוך חלל הכספת החוצה (כאשר העדיפות היא שהקיר או הרצפה יהיו מבוטנים).
  • עוגנים כימיים – עיגון לרצפה או לקיר ע"י דיבלים עם ברגים כימיים מיוחדים המגדילית את כח ההידוק ל עד פי 6 מבורג רגיל .
  • יציקת בטון / פלטת עיגון – עיגון לרצפה ע"י יציקת בטון והשתלת פלטת פלדה לתוך הבטון ואז מרתכים את הכספת אליה.

מיקום הכספת :

  • מיקום אידיאלי הוא על או ליד קירות בטון כגון ממ"ד או קיר חיצוני
  • חדרי ארונות
  • מרתף
  • עליית גג  ( לא כל כספת ניתן להתקין בעליית גג כיוון שיש מגבלת משקל וגובה.

*** חשוב לזכור כי יש להתקין את הכספת במקום סמוי מן העין ורחוק מחלונות חיצוניים אבל יחד עם זאת חשוב שתהייה גישה נוחה וקלה לשימוש עצמי.

בחירת חברה עבור התקנת כספות

חשוב לבחור כספת טובה ואיכותית, תמיד תעדיפו לרכוש כספת עם תקן ותקפידו על עיגון מקצועי ואיכותי אולם לא די בכך. מעבר לבחירת כספת וביצוע התקנה יש חשיבות לבחירת החברה שתתקין לכם. התקנת כספות חייבת להתבצע במקצועיות ואחריות על מנת שלא יהיה קל לתלוש או לעקור את הכספת ממקומה. ככל שתקפידו על בחירת חברה מקצועית יותר כך מובטח לכם התקנה איכותית יותר.