שמירה ואחסון קנאביס רפואי

אישרו לכם להשתמש בקנאביס רפואי? אם כן חשוב שתדעו כי לא תוכלו להשאיר את הקנאביס על השולחן כמו קופסת מסטיקים, אתם חייבים לשמור עליו מפני גניבה וזרים. הדרך הנכונה לשמור על הקנאביס הוא על ידי אחסונו בכספת ייעודית, כספת לקנאביס. נכון שמצד אחד קנאביס מוגדר כחומר לא חוקי לשימוש אך אט אט מתגלים היתרונות והסגולות הרפואיות של הצמח המיוחד הזה וחולים מסוימים מקבלים אישור להשתמש בצמח למטרות רפואיות כגון הרגעה, שיכוך כאבים ועוד. נכון לכתיבת שורות אלו הקנאביס אינו חוקי ורק מי שיש לו אישור רפואי להשתמש בו יכול להשתמש בו ולמי שיש רישיון מותר לגדל אותו. מכיוון שזהו חומר אסור לשימוש עבור מי שלא הותר לו חשוב לשמור על הקנאביס במקום סגור ומוגן מפני גישה לא מורשית וגניבה. מקום כזה הוא כספת ייעודית בעלת תקן שהוגדר בחוק לאחסון סמים נרקוטיים ובפרט קנאביס.

נוהל 150 לכספות

מגוון הכספות גדול מאוד אך כספת לקנאביס חייבת לעמוד בתקנים, דרישות ובנוהל 150. על מנת לאחסן קנאביס בכספת היא צריכה להיות בנויה בהתאם לדרישות נוהל 150 שמחלק את סוגי הכספות ל 3 קבוצות. כל קבוצה נבדלת ברמת המיגון ומיועדת לאחסון כמות שונה של קנאביס. לפניכם רמות המיגון של כספת לקנאביס:

  • רמת מיגון א': עד 500 ג' קנאביס ומוצריו.זו צריכה להיות כספת מפלדה עם דפנות 5 מ"מ ועובי דלת 10 מ"מ פלוס שני בריחים(קוטר 22 מ"מ). הכספת צריכה להינעל עם מנעול כפול שיניים או דיגיטלי. הכספת צריכה לשקול מינימום 50 ק"ג, להיות מבוטנת לקיר או מעוגנת לקיר ולרצפה.
  • רמת מיגון ב': לאחסון בין 500 ג' ל-1500 ג' קנאביס ומוצריו. כספת עשויה פלדה, דפנות 5 מ"מ ועובי דלת 10 מ"מ פלוס שני בריחים(קוטר 22 מ"מ). הכספת צריכה להינעל עם מנעול כפול שיניים או דיגיטלי, משקל של מינימום 65 ק"ג. הכספת תכלול גלאי משולב של חום, פתיחה וזעזועים שיחובר למערכת אזעקה הפועלת 24 שעות ביממה.  על הכספת להיות מבוטנת לקיר או מעוגנת לקיר ולרצפה.
  • רמת מיגון ג': לאחסון מעל 1500 ק"ג קנאביס ומוצריו. כספת פלדה ובטון העומדת ברמת מיגון C1(על פי משטרת ישראל). עובי דפנות יהיה לפחות 55 מ"מ והדלת לפחות 60 מ"מ. נעילת הכספת תהיה על ידי מנגנון בריחים( לפחות 5 בעובי 30 מ"מ). הבריחים יהיו מוגנים על ידי מלכודות זכוכית ותינעל באמצעות מנעול כפול שיניים פלוס מנעול דיגיטלי. הכספת תשקול מינימום 180 ק"ג ותכלול גלאי משולב של חום, פתיחה וזעזועים שיחובר למערכת אזעקה הפועלת 24 שעות ביממה. הכספת תעוגן במינימום 2 עוגנים לקיר בטון ולרצפה.

ממי רוכשים כספות בתקן?

כספת בתקן מכל סוג בין אם זה תקן לאחסון סמים או תקן חסינות באש חייבת להיות עם תיעוד ואישורים המבטיחים את קיום התקן. התקן לכספות מעיד על היכולת של הכספת להתמודד עם פריצה, שריפה ופיצוץ. לכל כספת רמת מיגון שונה שההבדל ביניהם נקבע על ידי רמת התקן.חשוב לרכוש כספות מחברה מקצועית ומוכרת על מנת להבטיח את איכות המוצר, מער לכך חשוב לדרוש את אישורי התקן והמיגון לכספת על מנת להבטיח כי יא אכן עמידה כמו שמספרים לכם. בנוסף בקשו אחריות על הכספת על מנת שבמקרה של בעיה או תקלה תוכלו לקבל עבורה שירות.