ככה תוכלו לשמור על מסמכים חשובים

מבין כל החפצים היקרים בחיינו, אחרי התכשיטים, הזהב והיהלומים באים המסמכים. לכולנו יש לפחות מסמך אחד , נייר חשוב, תמונה עם סנטימנטים אליה או כל דבר אחר שעשוי מחומר דליק שהאויב הגדול שלהם הוא לאו דווקא הגנב אלא האש. יש 2 סוגים עיקריים של כספת חסינת אש, הראשונה היא כספת המיועדת לשמירה על ניירת ומסמכים והשניה היא כספת המיועדת לשמירה על מדיה מגנטית. ההבדלים ביניהן באים לידי ביטוי ביכולת לשמור על טמפרטורה פנימית נמוכה מספיק על מנת שהתוכן לא יפגע. עוד על כספת חסינת אש, בהמשך.

ככה תגנו על ניירת ומדיה מגנטית

ניירת נשרפת או נכון יותר לומר  מתפחמת בטמפרטורה של 170 מעלות, מדיה מגנטית כמו קלטות גיבוי נהרסת כבר ב 50 מעלות. לכן יש 2 סוגים עיקריים של כספות האחת מיועדת לשמור על ניירת ומסמכים ולכן הטמפרטורה הפנימית של בעת שריפה נשמרת למשך שעה או שעתיים (תלוי בתקן) ואינה עןלה על 170 מעלות. לעומת זאת כאשר מדובר על מדיה מגנטית הטמפרטורה הפנימית תישאר 52 מעלות. כיצד זה מתבצע? בדיוק כך:

סוג הכספת

כאשר אתם רוצים להגן מפני אש עליכם להחליט ולהבין מה הוא סוג הכספת שאתם צריכים. כספת חסינת אש לניירת או למדיה דיגיטלית. ההבדלים משמעותיים ובאים לידי ביטוי בגודל הכספת וגודל הקיבול שלה, שיטת העיגון, מחיר  ומשקל

תקן

כספת חסינת אש חייבת להיות בעלת תקן. התקן מעיד על היכולת של הכספת לעמוד בפני שריפה, אש, חום ולחות. כספת ללא תקן אינה עמידה ולא יכולה להתיימר להיות כזו.

מילוי

על מנת למנוע מהאש והחום לגרום נזק לתכולה ולפרוץ פנימה בונים את הכספת ב 2 שכבות של דפנות. בין הדפנות ממלאים חומר מעכב בעירה, כספת חסינת אש לניירת מכילה חומר שיכול להיות אבקה, מיקה, צמר סלעים או כל חומר אחר. כאשר מדובר על כספת להגנה על מדיה מגנטית בנוסף לדפנות הממולאות יהיה ארון פנימי נוסף המשמש לבידוד כפול. על מנת לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר בחלל הפנימי.

מנגנון נעילה

להבדיל מכספות רגילות, בכספת חסינת אש מנגנון הנעילה מאפשר סגירת הדלת בטריקה, קוראים לדלתות אלו גם "דלתות בהלה", המטרה שלהן היא שאם פורצת שריפה תוכלו במהירות לטרוק את הדלת והיא תגן על התכולה מהאש.

עיגון

כידוע עיגון כספת הינו חלק בלתי נפרד מההגנה עליה אך כאשר מדובר על כספות חסינות אש שיטת העיגון שונה אם בכלל, לרוב לא מעגנית את הכספות על מנת לא לפרוץ את ההגנה של הדפנות אולם בדגמים מסוימים הכספות מגיעות עם חורים ייעודיים לעיגון שנוצרו כבר במפעל.

איזו כספת חסינת אש מתאימה לכם?

חשוב לבחור את הכספת שתשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, על מנת לבחור נכון מומלץ שתתיעצו עם מומחה בתחום. הגדירו את הצרכים,הסבירו מה מיועד להיות בתוך הכספת, תנו הערכת מידות הן לתכולה והן למקום המיועד למיקום הכספת. אל תהססו לבדוק בכמה מקומות על מנת לקבל את המוצר שמתאים לכם ביותר ואת ההגנה המתבקשת הקפידו לוודא כי אכן יש תקן חסינות אש לכספת, התקן צריך להיות מוטבע בכספת ולהיות מגובה עם מסמכים רלוונטיים.