הדרך הנכונה לבחור כספת

כבר מזמן כספות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהבית שלנו או מבית העסק, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי הכספות השונות על מנת שהבחירה שלנו תהיה נכונה. עלינו להגדיר אם אנו משתייכים למגזר הפרטי או העסקי, מה הייעוד של הכספת ומה אנחנו מתכננים לשים בה. כך נוכל לבחור מבין הכספות המתאימות לנו, אמנם כספות משרדיות ברוב המקרים דומות לכספות ביתיות אולם עדיין יש הבדלים שכדאי לתת עליהם את הדעת. 

הגדרת הצרכים לבחירת כספת מתאימה

כמו שאמרנו חשוב להגדיר את הצרכים שלנו על מנת שבחירת הכספת תהיה נכונה ומתאימה לנו, לפניכם מספר נקודות שיקלו עליכם בבחירת כספות:

הגדירו איזה סוג משתמש אתם?

אם אם אתם משתמשים ביתיים וברצונכם לשמור על חפצים יקרי ערך כגון: אקדח, תכשיטים, מצלמות, דרכונים, כסף, וכדומה סביר להניח כי סוג הכספות המתאים לשימוש ביתי יהיה מסוג כספות עם נעילה דיגיטלית או נעילת מפתח או שילוב של שניהם, חשוב לדאוג לקבעם לקיר או רצפה ע"י עוגנים על מנת למנוע את עקירתם. היתרונות הבולטים בפתרון זה הם גודל הכספת והנגישות .

חשוב לוודא כאשר רוכשים כספת הביתה מי מייצר את הכספות, מי עומד מאחורי המוצר, מה האחריות הניתנת, גם הנתונים הטכניים של הכספת חשובים לא פחות כגון: עובי דופן (בכספת חיצונית), איזה מערכת בריחים , נוחות וקלות שימוש , זמן הגעה של טכנאי במידת הצורך. האם ניתן לרכוש הרחבת אחריות מעבר למה שמספר היצרן? וכו'

 אם אתם שייכים אל השוק עסקי בחירת כספות משרדיות תהיה תלויה במה שאתם עתידים לאחסן בכספת ובסוג העסק שלכם (אם אתם משרד, חנות תכשיטים, בית מרקחת או מאחסנים כלי יריה). מסמכים עסקיים, חפצים , קלטות מדיה מגנטית , מחשבים ,כסף ועוד. חשוב לציין כי בעולם העסקים התחרותי כולם יודעים שעל מידע צריך לשמור ויש כספות משרדיות ייעודיות לאחסון מדיה מגנטית.

הפתרונות של כספות למשרד הקיימים הם: כספות כבדות, כספות אלקטרוניות, כספות קטנות אישיות למנהלים / מזכירות, ארונות חסיני אש לניירת, ארונות נשק וסמים, דלתות חדרי נשק ואוצר, אביזרי עיגון למחשבים נייחים וניידים, ועוד .

 

מעבר לבחירת כספת איכותית

אמנם חשוב לבחור את הכספת המתאימה ביותר אולם לא די בכך. יש מעבר לבחירת המוצר שמתאים לצרכים שלכם דברים נוספים כגון אופן העיגון של הכספת. יש מספר דרכים בהם ניתן לעגן את הכפות למקומם ולכל שיטה יכולת התגוננות בפני הגנב. אלו שיטות העיגון הקיימות:

קיבוע אל קיר על ידי ברגי ג'מבו – מתוך חלל הכספת מקבעים אל קיר, העדיפות היא אל קיר בטון ולא קיר בלוקים. קיבוע האידיאלי הוא קיבוע משולב של קיר ורצפה.

קיבוע אל רצפת בטון – רצפת בטון מאוד קשה לחציבה וקיבוע כספות אליהן על ידי ברגי ג'מבו יקשו מאוד על הגנב לקור את הכספת.

ריתוך אל פלטת פלדה היצוקה לרצפה – השיטה האידיאלית לקיבוע כספת למקומה היא על ידי יציקת בטון וקיבוע פלטת פלדה לתוך היציקה, את הכספת מניחים על הפלטה ומרתכים אותה. זו שיטת הקיבוע שנחשבת לאיכותית ביותר והקשה ביותר לעקירה.